Wat en hoe?

Wat is MijnLevensDossier.nl?

Dit is een online dienst waarmee u zelf stap voor stap uw eigen LevensDossier kunt samenstellen. Het biedt u de mogelijkheid al uw belangrijke documenten, toegangscodes en wensen veilig op te slaan in een centrale digitale kluis. Toegankelijk op ieder moment wanneer u maar wilt. Tevens kunt u belangrijke documenten delen met een door u aangewezen vertrouwenspersoon. Indien u het wenst is persoonlijke ondersteuning mogelijk.

Wat kan ik allemaal opslaan in de kluis van MijnLevensDossier.nl?

Bij ‘wachtwoorden’ kunt u uw gebruikersnamen en wachtwoorden invoeren. Om u te helpen zijn er verschillende categorieën en voorbeelden opgenomen. U kunt accounts toevoegen die niet in het overzicht staan, kies dan voor ‘Overig’.
Bij ‘Vragenlijsten’ kunt u uw eigen LevensDossier samenstellen. Aan de hand van vragen wordt u per categorie, stap voor stap de mogelijkheid geboden alles in kaart te brengen wat uw nabestaanden zouden moeten weten ingeval u komt te overlijden of zaken die van belang zijn indien het zelf niet meer kunt overzien. Niet alleen uw persoonlijke omstandigheden en wensen, maar ook uw financiële situatie en feiten met betrekking tot uw bezittingen kunt u vastleggen en zo nodig zelf weer aanpassen.
Bij ‘bestanden’ kunt u belangrijke documenten opslaan. Hier is een mappenindeling gemaakt die u naar eigen inzicht kunt aanpassen. Indien u een compleet LevensDossier door Cretio laat verzorgen, kunt u dit ook onder ‘bestanden’ opslaan. Cretio zal er dan tevens voor zorgen dat al uw belangrijke papieren documenten worden gescand die u zelf (of met behulp van Cretio) veilig kunt uploaden.

Wat is het verschil tussen VERTROUWD*, VEILIG**, VERANTWOORD*** en VERZORGD****?

Met VERTROUWD* kunt u meteen aan de slag. Via een download kunt u het document uitprinten. Op papier vult u met de hand alle gegevens in. Vergeet vooral niet te noteren waar u de gegevens en informatie bewaart om later een zoektocht te voorkomen.

Voor VEILIG** maakt u zelf eenvoudig uw beveiligde persoonlijke online kluis aan. U kunt uw kluis vervolgens met een vertrouwenspersoon delen zodat u er zeker van bent dat uw gegevens niet verloren gaan als u iets overkomt. U heeft 250 MB opslagruimte.

Bij VERANTWOORD*** kiest u een aangesloten notaris. De notaris zorgt ervoor dat de vertrouwenspersonen die u toewijst, toegang krijgt  tot uw kluis wanneer dat nodig is. Wanneer de kluis in uw testament is beschreven, en daarmee ook in het wettelijke Centraal Testamentenregister, komt uw kluis na uw overlijden altijd boven water. U kunt voor 1 GB aan informatie kwijt, waardoor het mogelijk is om bijv. meer foto’s op te slaan.

Bij VERZORGD**** komt een Regionale Cretio Partner bij u langs om samen met u een compleet persoonlijk LevensDossier op te stellen. Indien u wenst kan uw administratie daarbij ook geordend worden. Alle relevante papieren documenten zullen worden gescand en kunnen worden geupload in uw kluis. Daarnaast kunt u zonder bijkomende kosten gebruikmaken van ons uitgebreide professionele netwerk en krijgt u persoonlijke tips voor een zorgeloze levensplanning en afwikkeling nalatenschappen.

Bent u zelf al begonnen aan de ‘Vragenlijsten’ uit de kluis, maar wilt of kunt niet meer verder? Dan heeft u de mogelijkheid om met VERZORGD**** uw eigen resultaat in mindering te brengen op het vaste tarief van een door Cretio compleet verzorgd LevensDossier. U betaalt dus alleen de gemaakte uren van de Cretio Partner.

Belt u ons gerust voor de mogelijkheden: 085 – 06 554 26 of mail naar info@cretio.nl . Wij helpen u graag.

Kan ik upgraden van VEILIG** naar VERANTWOORD***?

Jazeker, dat kan als u bent ingelogd in uw persoonlijke kluis. Komt u er niet zelf uit? Neem even contact op met het Service Center van Digizeker via info@digizeker.nl of op 088 22 23 888. We helpen u graag bij deze upgrade. Downgraden van VERANTWOORD*** naar VEILIG** kan niet omdat VERANTWOORD*** bij de notaris is geregistreerd.

Kan ik belangrijke documenten delen?

Ja, als u een MijnLevensDossier-kluis heeft kunt u belangrijke documenten delen met één of meer door u zelf aan te wijzen vertrouwenspersoon. Als u bent ingelogd in uw persoonlijke kluis kunt u bij ‘veilig delen’ een vertrouwenspersoon uitnodigen en toegangsrechten toewijzen. Hij/zij wordt dan uitgenodigd middels een link om een (gratis) account aan te maken. Op deze manier kunt u eenvoudig de door u geselecteerde mappen (of de gehele kluisinhoud) delen met uw vertrouwenspersoon zonder dat het hem/haar iets kost.

Hoe open ik een kluis?

  1. Ga naar https://inloggen.mijnlevensdossier.nl en kies voor ‘maak een account aan’.
  2. Vul uw mailadres en zelf gekozen wachtwoord in.
  3. U ontvangt op uw mailadres een verzoek uw registratie via een meegeleverde link te valideren.
  4. Op het scherm krijgt u de melding: Activatie voltooid. U kunt nu inloggen via https://inloggen.mijnlevensdossier.nl en uw eigen kluis aanmaken door te klikken op ‘nieuwe kluis’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Het wachtwoord van uw kluis maakt u bij de registratie zelf aan. Dit wachtwoord is om veiligheidsredenen alleen bij u bekend. Zodat mogelijke hackers nooit uw wachtwoord kunnen achterhalen. Dit heeft als uiterste gevolg dat de kluis niet meer kan worden geopend als u de toegangsgegevens zelf niet meer zou weten. Er is immers maar één sleutel. Die genereert en beheert u zelfstandig. U wordt geacht uw herstelcode op een veilige plek te bewaren.

Als noodprocedure wordt u bij de inschrijving in de gelegenheid gesteld om eigen herstelcontacten te benoemen. Herstelcontacten kunnen uw digitale sleutel voor u bewaren en kunnen in geval van nood vervolgens door u ingeschakeld worden. Let wel: als u geen herstelcontacten aanwijst en u bent in de toekomst uw herstelcode kwijt, dan blijft de kluis hermetisch gesloten. Wanneer u hebt gekozen voor VERANTWOORD*** kan daarnaast altijd nog de notaris worden ingeschakeld voor het achterhalen van uw herstelcode.

Hoe veilig is de kluis van MijnLevensDossier.nl?

Uw gegevens worden zowel versleuteld verzonden als opgeslagen. Hierdoor is de inhoud van de kluis alleen door u is te zien en niet te achterhalen voor medewerkers van Digizeker, Cretio en/of anderen. Voor uitgebreide en meer technische details verwijzen wij u naar het Service Center van Digizeker via info@digizeker.nl of op 088 22 23 888.
We raden we u aan uw kluis extra te beveiligen door ‘tweestapsverificatie’ aan te zetten. U ontvangt dan iedere keer bij het inloggen een code per sms (gratis). Een procedure die ook door veel banken gebruikt wordt bij het elektronisch bankieren. U kunt dit instellen bij ‘Beveiliging’ in de kluis.

Hoe beëindig ik mijn kluis?

Neem hiervoor contact op met info@digizeker.nl of bel 088 – 22 23 888.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Zie: https://digizeker.nl/algemene-voorwaarden